Cat de importanta este hidratarea in timpul sportului si cum sa te hidratezi corect?

Cat de importanta este hidratarea in timpul sportului si cum sa te hidratezi corect?

Mentinerea hidratarii corpului este un aspect important al fiecarei zile, in special atunci cand soliciti musculatura si elimini rezervele de apa ale corpului prin transpiratie. Fara necesarul de apa, capacitatea corpului de a face fata unui antrenament sportiv va scadea considerabil.

Probabil nu stiai acest detaliu, insa atunci cand simti ca ti se face sete in timpul antrenamentului, corpul deja experimenteaza o stare usoara de deshidratare. Tesutul muscular contine 75% apa, motiv pentru care chiar si cel mai mic semn de deshidratare poate diminua performantele sportive.

Consumarea unei cantitati adecvate de apa inainte de antrenament poate afecta modul in care corpul tau va face fata efortului sportiv intens, asadar asigura-te ca bei suficienta apa proaspata pe tot parcursul zilei.

Cu toate ca deshidratarea poate transforma exercitiile moderate intr-unele percepute ca fiind deosebit de dificile, nu este confortabil nici sa bei doi litri de apa si apoi sa incepi alergarea sau sariturile. Care sunt, asadar, momentele in care ar trebui sa consumi apa pentru a mentine corpul la capacitate maxima?

Hidratarea pe parcursul antrenamentului

Obiectivul principal al consumului de apa proaspata pe durata sesiunii sportive este sa previi deshidratarea si sa inlocuiesti cantitatea eliminata prin transpiratie. Pentru a-ti da seama daca bei suficienta apa, trebuie sa te cantaresti inainte si dupa antrenament. Daca greutatea a scazut cu mai mult de 2% la a doua urcare pe cantar, probabil ca nu ai umplut paharul de suficiente ori de la dozatorul de apa.

Pentru a echilibra situatia si pentru a te asigura ca nu vei simti nevoia de a consuma un litru de apa in mijlocul antrenamentului, ideal ar fi sa maresti consumul de apa cu doua ore inainte de inceperea activitatii sportive. In plus, va trebui sa bei un pahar mare cu apa cu 20 de minute inainte de a incepe incalzirea.

Astfel, in timpul sesiunii de exercitii, corpul tau nu va experimenta deshidratarea, iar tu vei putea consuma apa numai pentru a o inlocui pe cea eliminata prin transpiratie, fara a simti o senzatie puternica de sete. Un alt moment important din perspectiva hidratarii este si finalul antrenamentului, moment in care trebuie sa refaci rezervele de apa ale organismului.

Cantitatea de apa pe care este necesar sa o consumi pentru a duce la bun sfarsit antrenamentul depinde foarte mult de durata antrenamentului, intensitatea acestuia si conditiile de temperatura si umiditate ale mediului. Astfel, daca iesi la alergat in mijlocul verii, ai putea sa simti ca ti se usuca gura chiar si daca ai baut jumatate de litru de apa proaspata in urma cu 5 minute.

Hidratarea dupa activitatea sportiva

Unele clase de aerobic de la sala nu includ si pauze de hidratare. In plus, exista si situatia in care iesi la alergare si uiti sa iei cu tine bidonul cu apa. Ce faci in aceste cazuri? Cat de grav poate fi pentru corpul tau?

In circumstante normale, nu trebuie sa te panichezi. Daca sesiunea de exercitii dureaza pana la o ora si nu te “lupti” cu conditii meteo extreme, probabil vei rezista pana la final fara cateva guri de apa. O persoana sanatoasa de statura medie poate produce pana la un litru de transpiratie pe parcursul unui antrenament solicitant, asadar nu ai de ce sa-ti faci griji in cazul in care te-ai hidratat corespunzator inainte de antrenament. Senzatia de sete va aparea pe parcursul efortului fizic, motiv pentru care va fi necesar sa te rehidratezi imediat ce ai terminat sesiunea de exercitii, alergare sau pedalare.

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il retii referitor la hidratarea corespunzatoare in timpul sportului este ca apa ajuta corpul sa elimine toxinele din musculatura, tesutul adipos si articulatii, reduce durerea, imbunatateste flexibilitatea si scurteaza timpul necesar de revenire dupa efort. Astfel, cel mai bun sfat este sa-ti asculti corpul. Daca simti ca ti-e sete, nu amana potolirea acestei senzatii!

Distribuie aceasta postare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *