Exista o cantitate minima de apa pe care trebuie sa o consumi zilnic?

Exista o cantitate minima de apa pe care trebuie sa o consumi zilnic?

Consumul de apa este esential pentru mentinerea sanatatii corpului. Putem supravietui fara mancare timp de mai multe saptamani, insa cateva zile fara apa pot produce efecte ireversibile asupra organismului si functiilor acestuia. Tocmai de aceea, este indicat sa ai intotdeauna la indemana o sticla sau un pahar cu apa proaspata, indiferent de mediul in care te afli sau activittea pe care o intreprinzi.

Exista o cantitate minima pe care trebuie sa o consumam zilnic?

Recomandarile din pauzele publicitare ale fiecarei televiziuni din Romania spun ca trebuie sa consumam cel putin doi litri de apa pe zi.

Evident, nu am putea functiona corect daca nu am bea apa, insa cantitatea necesara in fiecare zi depinde foarte mult de caracteristicile corpului tau, alimentele pe care le consumi, starea de sanatate, temperatura si umiditatea mediului in care te afli si, nu in ultimul rand, activitatea pe care o intreprinzi zilnic.

Corpul uman este o “masinarie” foarte bine acordata, astfel incat te poti baza intotdeauna pe senzatiile pe care le ai. Daca simti ca iti este sete, nu ar trebui sa ignori aceasta informatie transmisa de corp. Astfel, organismul iti va “cere” apa in functie de cantitatile pe care le elimina.

Atunci cand desfasori un antrenament fitness, de exemplu, corpul va elimina o cantitate insemnata de apa prin transpiratie, motiv pentru care va fi necesar sa ai la indemana un bidon cu apa. In lucrul la birou, spre deosebire, senzatia de sete nu te va “deranja” la fiecare 10 minute, insa nici nu trebuie sa ignori cu desavarsire dozatorul de apa din colt.

Pentru activitatile de rutina de acasa sau de la serviciu, senzatia de sete va fi suficienta pentru a-ti mentine organismul hidratat corespunzator, indiferent de dieta pe care o adopti. De regula, circa 80% din cantitatea totala de apa de care corpul are nevoie este obtinuta din lichide, iar diferenta provine din ceea ce mancam.

Legumele, fructele si supele au un continut foarte ridicat de apa, iar bauturile precum sucurile, ceaiurile, cafeaua, berea si vinul pot avea un aport de apa. Cu toate acestea, cel mai indicat este sa ne hidratam cu apa proaspata, intruct aceasta nu contine calorii, zaharuri si diversi alti compusi care pot provoca dezechilibre ale organismului.

Evident, gustul apei nu este foarte “la moda”, in special atunci cand il comparam cu cel al bauturilor carbogazoase, insa corpul tau iti va multumi in fiecare zi daca reusesti sa consumi o cantitate importanta de apa proaspata.

Pentru a-ti fi mai usor sa te hidratezi, ti-am pregatit cateva idei utile:

– acasa ori la birou, ai putea sa tii la indemana un pahar sau un bidon cu apa pentru a avea acces mai usor. Astfel, nu te vei mai ridica sa deschizi frigiderul atat de des pentru a-ti umple paharul cu suc;

– alege apa in locul bauturilor carbogazoase cu mult zahar pentru a reusi sa mentii greutatea corpului;

– daca gustul apei nu te incanta, ai putea sa pui cateva feliute de lamaie, portocala sau castravete in carafa cu apa pe care o folosesti sau chiar in pahar;

– incearca sa iti faci un obicei din a bea un pahar cu apa. Este foarte important sa te hidratezi imediat dupa ce te trezesti, in mijlocul zilei si inainte de culcare.

Distribuie aceasta postare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *